Wednesday, December 22, 2010

Manusia itu kekadang gila


Andai saja hati ini mampu berkata-kata
Sudah lama ia memuntahkan segala
Semua apa yang membelenggu
Tapi tidak mungkin
Sekali lagi aku cuma pendam

Mungkin itu satu kebahagiaan
Mana kau tahu
Manusia itu semuanya tidak sama
Meski sama pun
Setitik pasti ada lainnya

Kekadang manusia itu gila
Mampu bertindak di luar akal
Sudah ramai yang begitu
Tapi aku tidak mahu terlanjur
Meski aku juga seorang manusia

Bait-bait kata malam ini terabur sungguh
Tetiba saja hilang punca
Meski sudah di pertengahan jalan
Tapi ikut suka hati aku
Andai aku mahu terus jalan atau tidak

Perempuan, jika kau bahagia begini
Apa kata kau teruskan
Mana tahu kau akan tetap juga bahagia
Kebahagiaan dengan caramu sendiri
Kau memang sudah gila



No comments:

Post a Comment